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09.06.2009

Twitter ist bloss Hype, ist es sicher nicht

Ja was nun? "10 Prozent der Twitter-Nutzer zwitschern 90 Prozent der Inhalte", titelt heise online heute und zitiert eine Studie der Harvard Business School (s. "New Twitter Research: Men Follow Men and Nobody Tweets"):

"(...) Sie haben herausgefunden, dass 10 Prozent der Twitterer 90 Prozent der Inhalte erzeugen. Über die Hälfte der Twitter-Nutzer "zwitschert" statistisch gesehen weniger als einmal in 74 Tagen."
Auch BBC ("Twitter hype punctured by study") relativiert die Bedeutung von Twitter und schreibt:
"(...) Micro-blogging service Twitter remains the preserve of a few, despite the hype surrounding it, according to research."
Eine völlig andere Perspektive nahm Umair Haque in seinem Harvard Business Publishing-Blog ("Twitter's Ten Rules For Radical Innovators") vor wenigen Tagen ein:
"(...) Is the hype justified? Yup: Twitter isn't just changing how we communicate — it is changing how we innovate.
Twitter is one of the world's most radical management innovators. It's revolutionary because it brings 21st Century DNA roaring raucously to life: it is a living expression of the new principles of organization and management we've been discussing."
Und zum Abschluss noch die Frage "Is the social web party over?" von The Financial Services Club Blog mit der Antwort:
"(...) Twitter, Facebook, MySpace and more could come and go as quickly as a politician’s seat in government, but their model of communication is here to stay. After all, these tools are just replacing Instant Messaging, Friendster and Friends Reunited with easier ways of socialising. In another few years, they may have been replaced again."

Verfasst von Rolotec AG um 09.06.09 14:28


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